Termenul de influencer a luat-o într-o direcție extrem de greșită. Acum toată lumea se consideră influencer. Nu mai contează domeniul pe care este prezent, câtă lume te urmărește sau despre ce vorbești, dacă ești pe rețelele de socializare te auto-intitulezi influencer. Însă nu despre acești influenceri vreau să vorbesc acum ci despre blog și de ce un blogger este cel mai bun influencer.
Sfârșitul blogului a fost prevestit de mulți și de mult prea multă vreme, dar totuși blogurile sunt cele care încă rezistă. Rețelele de socializare au venit și au plecat, au trecut prin schimbări radicale și au dăunat afacerilor care au făcut promovare prin aceste persoane. Iar acum pun și eu o întrebare? Mai profită cineva după o colaborare făcută cu cineva pe instagram, tik-tok, facebook sau ce alte rețele mai sunt pe acolo, făcute în urmă cu 1-2-5 ani?
Când vrei să mergi la un restaurant nou din Constanța, un hotel de Brașov sau să vizitezi un punct turistic de oriunde din lume, cauți asta pe tik-tok? Dai scroll pe facebook până ajungi la 99 de ani și poate în cele din urmă găsești ceea ce căutai? Sau poate îi rogi și pe prietenii tăi să caute pe instagram păreri despre așa ceva? Întreb pentru că eu dau un search pe google când vreau să aflu ceva.
Îmi aduc aminte că luna trecută se tot vorbea că este posibil ca facebook și instagram să fie închise în Europa. Da, știm și noi. Sunt interese atât de mari că nimeni nu îi poate închide din moment ce a trecut momentul ăsta.
Poate a trecut sau poate nu. Însă simpla prezență a problemei ne arată cât de fragile sunt aceste rețele de socializare. Cum toți acești influenceri pot să dispară peste noapte, la fel și toate reclamele pompate în ei.
De ce până acum nu am auzit niciodată ceva asemănător despre motoarele de căutare?
Poate în prezent cel mai bun influencer este cel care are cei mai mulți urmăritori, dar merită miile de euro pentru o postare ce într-o săptămână se duce atât de departe încât nu o mai găsești? Pentru că dacă adunăm traficul făcut de un blogger în 10 ani pe un articol vs postarea de pe orice rețea de socializare o să descoperim o diferența imensă. Am uitat ceva – acum 10 ani aceste rețele de socializare nu existau, iar cele care existau nu mai există acum. Ce chestie.
Una este să dai un search pe google și să vezi numai articole despre acea companie, scrise doar de ei, despre ei. Alta este să vezi 5-10-100 de articole de la oameni diferiți despre aceeași companie. Traficul pe google va fi pe vecie. În orice zi te poți aștepta la un client nou datorită unei colaborări cu un blogger în urmă cu 5 ani.
Lasă un răspuns