De când emag a introdus abonamentul Genius și livrarea la easy box a devenit gratuită, am întâmpinat numai probleme. Easy box-ul pe care îl am setat ca favorit era pustiu la început, însă acum este mai aglomerat ca la mall într-o zi de weekend cu reduceri de 90%.
Problema de care m-am lovit în urma comenzii de vineri
Comanda am făcut-o vineri după-masă și conține 2 obiecte. Unul vândut de emag și celălalt de un partener. Imediat după comandă am fost înștiințat că obiectul comandat de la partener emag va sosi după ziua de marți. Iar produsul vândut de emag ajungea a doua zi, sâmbătă dimineață la easy box-ul selectat.
Sămbătă dimineață când mă trezesc văd mesajul ăsta.
Asta a fost prima dată când am fost în situația ca produsul să nu-mi poată fi livrat la easy box-ul selectat.
Am introdus adresa de livrare și am așteptat.
Pe la prânz mi-a venit ideea să sun în call center de la Same Day și să văd unde este coletul. Pentru că m-am așteptat ca sâmbătă să-l am și să-mi fac de cap tot weekendul cu el, acum eram prea entuziasmat să renunț atât de ușor.
Povestea coletului plimbăreț
Din call center am aflat că produsul meu a fost trimis la depozitul central și până luni nu mai am șanse să sosească. Întrebarea mea a fost dacă pot să mă duc eu la depozitul central de la Same Day, să aștept la poartă și să mi-l aducă cineva. La Fan Curier am făcut asta de câteva ori.
Însă domnișoara de la call center mi-a spus că de acolo nu se pot ridica coletele personal.
Nu am insistat, i-am mulțumit și am închis. Dar încă nu eram pregătit să renunț.
Am prieteni care lucrează la firmele de curierat și le-am cerut îndrumări ca să-l ridic personal în weekend. Le-am dat awb-ul și am primit același răspuns: de la depozitul central Same Day nu se poate ridica coletul, trebuie așteptat să fie adus la depozitul pentru sector 1.
O cunoștință mi-a spus că îl ridică el din depozit luni la prima oră și să mă văd cu el. M-am gândit să nu-l mai pun să facă acest efort că oricum ar trebui curierul să mi-l aducă luni. Dar am zis totuși să nu mă las în voia sorții.
Dar luni dimineață nu am primit nici un mesaj nici de la Same Day cum că azi trebuie să primesc coletul și nici amicul meu nu mi-a dat mesaj. Mi-am contactat amicul dacă a ridicat el coletul și mi-a spus că nu. În weekendul acesta nu s-au făcut livrări de la depozitul central către sectoare și că tocmai marți mi-l poate livra.
Cine a greșit?
Vina consider că trebuie împărțită atât între emag cât și între Same Day. De ce?
Emag ar fi putut extrem de ușor să-mi afișeze un mesaj în timp ce am selectat easy box-ul că acolo sunt multe comenzi ce trebuie să sosească în următoarele zile și, dacă doresc, să selectez alt easy box. Pe o rază de 1 km mai știu alte 2 easy box-uri.
Știu că am zis la început că de când cu abonamentul Genius de la emag acel easy box s-a aglomerat și aș fi putut chiar eu evita acest incident dacă îl schimbam mai din timp. Însă m-am gândit că dacă de Black Friday nu am avut problema asta și coletele au sosit toate în decurs de o săptămână (record pentru Black Friday), cum ar putea o comandă normală, fără vreun weekend cu reduceri mari să creeze acest ambuteiaj de colete la easy box?
Și totuși cum să lași tu, emag, care oferi clienților ce au abonament Genius livrarea a doua zi, să se întâmple așa ceva?
Iar cel mai rușinos este că firma care deține emag a cumpărat și firma de curierat Same Day.
Însă Same Day a gafat-o mai rău
Curierul care aduce colete de la depozit sector 1 și le distribuie la easy box-urile din zonă, putea foarte ușor să predea coletul meu și alte din aceeasi situație, către curierul lor din zonă. Acel curier ne suna, și rezolvam cumva.
Dar nu trimiți tu coletul la depozitul central de unde clientul nu-l poate ridica. Îl trimitea la depozitul din sector 1 în cel mai rău scenariu.
Cum să ții un colet între depozite timp de 4 zile când emag l-a predat firmei de curierat 8 ore mai târziu după ce am plasat comanda.
Later edit
Am ridicat ambele colete marți, de la același curier de cartier de la Same Day. I-am povestit pe scurt pățania mea și mi-a spus că acei curieri care livrează la easy box, ei doar asta fac. Ridică colete de la depozit și le duc la easy box. Dacă apar probleme, le duc în același loc de unde le-au ridicat.
Și faza comică – aparent nu prea li s-au întâmplat să se umple căsuțele din easy box și să trimită coletul înapoi, așa cum eu am înțeles din mesajul de mai sus pe care l-am primit sâmbătă dimineață de la Same Day. Pentru că au un soft care are grijă să nu se întâmple așa ceva.
Problema este că „proștii ăia” nu trec cum trebuie dimensiunile pachetului, iar curierii se trezesc în fața easy box-ului că nu pot să introducă coletul.
Iar prostia și mai mare este că trebuie să ducă coletul de unde l-au ridicat. Cum Doamne să te gândești la client și să-i duci coletul la un depozit de unde curierul cartierului îl poate ridica? Păi nu. Nu se poate așa ceva. Asta ar fi însemnat să le pese! Mai bine să-l plimbăm nițel.
Am primit coletul de la emag în a 4’a zi lucrătoare, în condițiile în care am și abonament Genius. A sosit în aceeași zi cu coletul de la partenerul emag. Doar că acela a specificat de la început că o să vină după ziua de marți. Până și aceia și-au respectat cuvântul dat. A mai fost trimis și de la Constanța și tot a sosit în timp.
Desigur, nu este în totalitatea vina emag-ului. Poate doar pentru că permite așa ceva. Le-am specificat asta și în mail-ul primit ulterior în care m-au întrebat de experiența mea.
Lasă un răspuns