Pentru cui nu i-a păsat până acum și nu înțelege de ce este atâta agitație cu noua aplicație Threads, trebuie să știți că patronașul Meta aka facebook, instagram și whats app a găsit un moment perfect să scoată pe piață o aplicație nouă. Însă lucrurile sunt puțin mai profunde de atât și m-am gândit să le dau o formă.
Mark Zuckerberg, ceo Meta și Elon Musk, noul patron de câteva luni la Twitter, se cam atacă de ceva timp. Ultima chestie scornită era ca cei doi să se lupte într-o cușcă. Însă Mark a învățat ceva din succesul tiktok – există o foame pentru ceva nou și tehnologie ce nu poate fi satisfăcută. Să aveți asta în minte pe tot parcursul articolului.
Threads a devenit aplicația cu cea mai rapidă creștere
- Instagram de la 0 la 100 milioane de utilizatori în 2.5 ani
- WhatsApp de la 0 la 100 milioane de utilizatori în 2.3 ani
- Candy Crush Saga de la 0 la 100 milioane utilizatori în 1.3 ani
- TikTok de la 0 la 100 milioane utilizatori în 9 luni
- ChatGPT de la 0 la 100 milioane utilizatori în 2 luni
- Threads de la 0 la 100 milioane utilizatori în 5 zile
Am scris despre cum chatgpt a ajuns la 1 milion de utilizatori în numai 5 zile. Ei bine, aplicația Threads a ajuns în aceleași 5 zile la 100 de milioane.
Ce este Threads și cum face lumea un loc mai bun
Threads este o aplicație scoasă din sertar, pentru că nu este prima tentativă a lui Instagram. Vă povestesc mai multe imediat.
Aplicația Threads a venit mai mult ca o răfuială dintre Mark și Elon, în timp ce Mark a profitat de:
- toată situația proastă a lui Twitter din care pare că nu-și mai revine
- nici reddit nu o duce mai bine
- Mark a înțeles din succesul culminant de la tiktok că ceva nou scos din când în când ține oamenii cuminți.
Toate aceste 3 evenimente ce s-au întâmplat în ultima perioadă i-au asigurat aplicației Threads această creștere.
Social media o industrie mâncătoare de bani
Zoso a scris un articol care descrie perfect starea actuală din toată lumea a industriei online numită social media. Ce are legătură cu articolul de față, pe scurt: banii de campanii sunt la agenții, agențiile preferă pupincurismele și prieteniile de fațadă plus că trebuie să fii activ (nu contează că ai followers cumpărați), ideal pe toate rețelele de socializare sau măcar pe aceea care în prezent este cea mai folosită. În cazul de față – tiktok.
Dar după toată această cascadă de știri de parcă este evenimentul anului, cred că se va face migrarea către Threads.
Am citit articole de m-am plictisit cu titluri de genul ce vedete sunt pe Threads. Când omul de rând citește astfel de știri și vede numai oameni și oameni cu milioane și sute de milioane de urmăritori că deja și-au făcut cont pe aplicația asta nouă, se gândește că trebuie neapărat să fie și el, ca nu cumva să rateze barca.
Voi chiar credeți ca Barack Obama, Justin Bieber, Cristiano Ronaldo, Taylor Swift, și alte zeci, sute, poate mii de celebrități și politicieni au atât de mult timp liber încât stau pe efectiv pe toate platformele astea? Pe facebook, instagram, twitter, threads, youtube și câte și mai câte? Să posteze și să răspundă la comentarii în timp ce se ocupă de ale lor, zi de zi?
Ei au oameni care le fac munca asta, însă ei trebuie să fie prezenți acolo. Agențiile i-ar ignora dacă n-ar fi prezenți peste tot, iar ei știu asta.
Threads la a doua tentativă
În 2019, instagram lansa aplicația Threads care avea în mare cam același scop.
Cum face Threads ca lumea asta să fie un loc mai bun? Este o aplicație unde distribui ceva text și poze. Poți să-ți legi prietenii de pe instagram și vai de mine, poți să ai și aici bifa albastră la care plătești abonament.
Omul de rând intră pe ceva nou, face parte din noul val care doresc să fie și ei early adopters undeva, o dată în viață. Le dă follow vedetelor, iar agențiile și companiile care creează campanii își freacă mâinile că pot distribui același mesaj pe mai multe platforme. Vor putea spune ce efect răsunător a avut campania x, cu sute de milioane, miliarde și catralioane de afișări. Când în realitate sunt aceiași oameni și colo și colo.
Pe rețelele sociale, dacă dai scroll și treci peste un ad, chiar dacă nu ai stat măcar 2 secunde să privești, tu ești considerat ca un unic și o vizualizare. Ei au bifat, chiar dacă tu nu știi nimic despre reclamă. Cam așa funcționează graficele cu o reclamă de succes.
Dar hey, trebuia ceva nou să apară, că lumea era deja plictisită. Și trebuie scos de cineva din US, că alea din China se interzic prin anumite locuri că fură cam multe date. Dar oare în UE de ce nu este oficial lansat în app store? Pentru că încalcă regulile impuse de UE cu partajarea datelor, iar Mark vrea date. Pentru ce? Probabil un AI propriu.
Marius a zis
Mie imi place ce e acolo. Momentan. E, totusi, Meta la baza. Stiu ca vor veni reclame.