După câteva luni de tot strâns ambalaje reciclabile, pentru că până în luna februarie nu le-am văzut, am fost în sfârșit și eu cu vreo 4 pungi pline. În timpul ăsta am tot citit despre experiența altora cu sistemul de garanție-returnare și sincer vă spun că aveam o listă cu cel puțin trei centre unde aveam să merg dacă la primul: este o coadă interminabilă, nu scanau bine ambalajele sau pur și simplu nu funcționau aparatele.
Știu că sunteți aici ca să aflați lista mea cu cele 3 centre, dar n-am să vă spun că este vorba despre Kaufland, Mega și Profi, pe lângă Lidl la care urma să merg. Am fost la Lidl prima dată și le-am returnat pe toate, fără să mai pierd drumul la alte centre.
Aparatul putea fi folosit de două persoane în același timp. Așa că, deși inițial am zis că o să stau ceva timp la rând, cele 4 – 5 persoane din fața mea au însemnat mai puțin de 5 minute. Abia dacă am avut timp să mă uit la cei din fața mea să văd ce și cum fac sau ce probleme întâmpină.
Ce trebuie să știți înainte de a merge la centrul de returnare
Sunt câteva detalii ce vă pot scuti de nedumeriri la fața locului, înjurături fără rost și a ține rândul blocat. Mie mi le-a zis un prieten care a făcut asta de multe ori până acum și drept dovadă că nu am avut probleme. Bine, doar una, dar a fost ceva total neașteptat. Vă povestesc imediat.
Înainte să plecați, luați fiecare sticlă la verificat pentru următoarele:
- toate pet-urile trebuie să fie intacte
- asigurați-vă că nu mai aveți lichid în ele. Aparatul știe cam cât trebuie să cântărească un pet și orice greutate în plus crește riscul să o respingă. De asta veți găsi pe acolo lichid pe jos.
Inițial am vrut să merg la un Profi pentru că este mult mai aproape de mine. Am văzut că ei au un sistem mai rudimentar. “Aparatul” este de fapt o cutie de mărimea unui coș de gunoi și introduci pet-urile fără a mai fi scanate. Practic poți scăpa de riscul ca aparatul să le respingă. Doar că nu este totul atât de simplu.
În primul rând, când vrei să le returnezi trebuie să fii asistat de un angajat de al lor, pentru că altfel poți să le spui că ai returnat 100 de pet-uri, fiindcă nu au aparat care să le contorizeze. Dar nu asta este cea mai mare problemă, deși poate fi că până ce tanti de la casă nu termină cu toți oamenii, nu vine să te ajute.
Cea mai mare nesimțire este că la ei poți returna doar pet-uri cumpărate din magazinul lor și arătând bonul fiscal. Deci pe lângă pet-uri, mai trebuie strânse și bonuri. Nu mersi, Profi.
Dar v-am promis o problemă la care nu m-am gândit. Deși, în timp ce le goleam de ultimele picături mă uitam și dacă au semnul cu retur, nu am dat prea multă atenție și la restul ambalajului. La centrul de returnare, după ce le-am introdus de mult prea multe ori am văzut că pet-ul era din altă țară. Aveau semnul de retur, dar nu le-a primit.
De la toată această experiență și până la scrierea acestui articol am mai fost și la Mega, iar tot procesul a decurs fără probleme.
recomandarea zilei a zis
luna asta am dus si eu de 53 de lei la kaufland, s-a blocat odata pentru ca s-a umplut insa tot procesul a fost ok, e la inceput totusi
Perfu a zis
Se mai accepta de catre aparat si unele ambalaje turtite si care mai au ceva lichide prin ele