În ultimele săptămâni de mers la sală am nimerit pe bandă în același loc. Loc de unde văd foarte bine un spațiu cu mâncare prin sistemul împinge tava și care mai tot timpul este fără clienți.
Azi am stat doar 20 de minute pe bandă și singurul client a fost un livrator de la Glovo. În restul zilelor am observat același lucru: nu vin clienți ca la alte magazine cu mâncare. Până și la Mesopotamia am văzut mai mulți oameni când treceam pe lângă ei, deși sistemul lor de a comanda plus timpul de așteptare te face să nu mai treci vreodată pe acolo. Au noroc cu mâncarea aia bună, atât. De KFC nu mai zic. Ca să ajung la sală trebuie să trec pe lângă ei. Acolo te întrebi cât de mică sau mare este coada că liber nu-mi amintesc să fi fost vreodată.
În zona de food din mall-ul ăsta sunt vreo 5-6 spații de unde poți lua de mâncare, însă numai la magazinul ăsta nu am văzut coadă sau măcar 2 oameni separați. Am mâncat de mai multe ori la ei. De cele mai multe ori am mâncat seara: 17 – 18 și cred că doar o dată dimineața pe la 11. Absolut de fiecare dată am avut mâncare rece și ni s-a părut că era făcută de mult timp. Cel puțin când am mâncat dimineața, puteam să pariem că mâncarea era din ziua precedentă.
De prețuri nu mai are rost. Mult, extrem de mult. Mai ales când sunt atâtea magazine cu mâncare într-un spațiu atât de mic. Dacă îți pui speranțele că ești singurul cu mâncare obișnuită, ceva mai sănătoasă și nu fast food, iar lumea te va alege pe tine, te anunț că n-ai să reziști mult. Un număr mare dintre oamenii care vin în mall să mănânce nu aleg mâncare sănătoasă. Nu o spun eu ci tăvile de la KFC, Shaorma Băneasa și Mesopotamia.
Păi în condițiile astea ce faci? Stai și aștepți ca lumea să conștientizeze că tu ai mâncare mai sănătoasă? De curând un vecin a postat o poză cu un afiș de la covrigăria din cartier care anunță că după ora x, prețul este redus cu y%. Nu mai țin minte detaliile, dar n-am putut să uit ideea. Astea idei de marketing pe care un prieten (deși nu are nici o treabă cu domeniul), mi le spune de mult timp. La ora 21 tu ai vitrina plină cu mâncare și nu te gândești să mai lași din prețurile alea mari, poate pentru că mai este și mâine o zi.
În cele 20 de minute am văzut 3 oameni care lucrau la acel magazin și doar un client livrator. În timp ce la KFC coadă pe două rânduri, Mesopotamia 2-3 oameni, iar la Shaormeria Băneasa veneau livratorii pe bandă rulantă. Iar la restul magazinelor cu mâncare nu prea trec pe lângă ele, dar am văzut că și ei mai au clienți. 15 lei o prăjitură minusculă când pe el îl costă sub 5 lei să o facă. Cum era să anunțe, în zilele când știa că nu prea are vânzări: după ora 18 la orice comandă primiți și o plăcintă cu mere. Sau totul cu 50% reducere. Nu ai prefera să vinzi totul și să ai mereu mâncare proaspătă, iar lumea să vorbească despre tine așa în loc să plece cu impresia de mâncare veche de două zile? Întreb și eu că tu nu te întrebi.
Lasă un răspuns