Pentru că Aquila este una dintre companiile de la BVB în care investesc, azi am participat la Ziua Investitorilor. Agenda programului a început cu transportul asigurat de companie de la Casa Presei până la platforma logistică din Dragomirești-Vale, undeva pe centură între Chitila și Militari. Ajunși acolo am avut un moment de bun venit, o scurtă prezentare și câteva momente de socializare unde am putut discuta cu echipa de management.
Despre Aquila sunt câteva informații pe care aș dori să le menționez înainte să trec la elefantul din încăpere – Ziua Investitorilor. Aquila este lider în piața de distribuție de bunuri de larg consum din România. Compania a fost înființată în anul 1994, iar în 2021 a fost listată la BVB. Aquila operează în România și Moldova, dar mai oferă servicii de transport în 15 țări. Au peste 1.600 de vehicule cu care transportă bunuri la temperatură adaptată.
Compania este activă pe tot lanțul de aprovizionare și este organizată în trei segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. Au o rețea extinsă de distribuție cu peste 67.000 de puncte de vânzare și depozite care acoperă întreaga țară.
Ce am văzut la început sunt doar câteva mărci și produse din cele peste 10.000 pe care le distribuie în toată țara. După cum vedeți în poze, Aquila distribuie cele mai utilizate produse din viața noastră. Camioanele vin programate la încărcare și descărcare în sloturi rezervate, nu se vine fiecare de capul lui.
După cafeluța delicioasă oferită de Lavazza am început un tur prin depozite unde aveam să descoperim și mai multe informații.
Poza de mai sus reprezintă un hub, în depozitul acesta în care ne aflam în acel moment există 4 astfel de huburi în total. Ele au fost împărțite astfel după diferite criterii și tipuri de produse. Fiecare hub are temperatură diferită, în funcție de tipurile de produse, iar tirurile care vin la încărcat și descărcat sunt direcționate la sloturi în funcție de marfa pe care o transportă.
Trebuie să vă mărturisesc ceva. Am un prieten care are în vene cola în loc de sânge, iar o prietenă care efectiv se topește ca lumânarea după nutella. Dacă unul dintre ei ar fi fost aici, sunt convins că ar fi leșinat și s-ar fi trezit numai dacă le-am fi dat cu un palete pe la nas. Am văzut și panouri solare ce urmează să fie livrate prin programul casa verde. Espresoare de cafea, diverse produse la cutii și enorm de multe altele.
Spre finalul turului am trecut în alt depozit unde o zonă imensă era exclusiv produselor de la hama. De curând Aquila a devenit distribuitor hama. Aici ni s-a explicat alt sistem de colectare a produselor și cum ajung în cutii, pe urmă verificate și în cele din urmă pregătite pentru transport.
La final ne-am întors de unde am plecat – Casa Presei, mai exact la restaurantul 18 Lounge. Aici a avut loc un eveniment tare drăguț de networking și încă o sesiune de prezentare a datelor din ultimul an, dar și viitorul Aquila. Ni s-a răspuns la toate întrebările și am aflat detalii despre care habar nu aveam. De exemplu ne-au povestit despre toate tipurile de mașini pe care le testează: hibride, electrice și chiar pe GPL. Metode diferite de transport și, în diferite depozite sunt practici diferite în privința coletelor.
Personal mă încântă să aud astfel de lucruri. Asta îmi arată că Aquila este o companie care testează pe propria piele diferite metode de lucru în căutarea celei mai bune. Ce și-ar dori un investitor să descopere mai mult de atât? Când alte companii îți vorbesc în principal de trecut.
S-a vorbit extrem de puțin și despre posibile noi achiziții, pentru că Aquila are în plan să-și mărească numărul de companii din portofoliu. Chiar dacă la începutul lunii a fost anunțată noua achiziție – Romtec Europa pentru suma de 3,2 milioane de euro, încă mai urmăresc piața pentru noi achiziții. Apreciez faptul că nu se aruncă la orice companie și studiază foarte atent înainte să facă o achiziție nouă. Iar Romtec este dovada a ceea ce ne-au spus: vor să diversifice produsele din portofoliu.
Chiar dacă piața HoReCa a crescut cu 61%, Aquila caută să se extindă, iar benzinăriile pot fi un loc foarte bun pentru ați vinde produsele. După Ziua Investitorilor organizată de Aquila pot să spun că am plecat extrem de entuziasmat în legătură cu ceea ce urmează să se întâmple. Chiar dacă Peter Lynch a menționat o metodă extrem de învechită în cartea sa, despre cum în urmă cu zeci de ani trebuia să vizitezi sediul unei companii ca să vezi prin propriile filtre dacă o companie merită banii tăi sau nu, după ziua de azi constat că mare dreptate a avut.
Lasă un răspuns