• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Home
  • Discuții
  • Recenzii
    • Cărți
    • Filme & seriale
    • Băutură
    • Produse
  • București
  • Călătorii
    • Locuri vizitate în România
    • Impresii de călătorie
  • Contact
ccbogdan

ccbogdan

Blog de București

Modernizarea liniei de tramvai Barbu Văcărescu din București. Provocări și speranțe

21 august 2024 By bogdan Lasă un comentariu

Ah, Bucureștiul! Un oraș unde fiecare gură de aer proaspăt vine cu un iz de praf de șantier și unde șofatul e un sport extrem. Dacă ai avut curajul să te aventurezi pe strada Barbu Văcărescu în ultimele luni, probabil ai avut parte de o experiență…memorabilă. Să vă povestesc despre una dintre cele mai recente aventuri ale Capitalei – reabilitarea liniei de tramvai de pe această arteră importantă.

Lucrările la linia de tramvai de pe Barbu Văcărescu au început, cu mare tam-tam, prin februarie 2024. A fost un moment de mare speranță, mai ales pentru noi, cei care ne dorim un București cu transport public modern și eficient. Proiectul viza reabilitarea a 4 kilometri de linie de tramvai, într-un efort de a aduce la viață tronsonul liniei 5, cunoscută drept tramvaiul corporatiștilor. Și pe bună dreptate – această linie leagă zonele de birouri din nordul orașului de centrul său aglomerat, fiind esențială pentru mii de oameni.

Dar cum stă treaba cu traficul? Ei bine, ca să fiu sincer, șoferii care îndrăzneau să circule pe aici ar fi putut participa lejer la un raliu. Gropi, devieri de circulație, benzi închise – tot tacâmul! Dacă te gândeai că vei ajunge mai repede la birou, gândul ăsta s-a dus pe apa Dâmboviței odată cu primele zile de șantier. Deși proiectul promitea să fie o binecuvântare pe termen lung, în prezent, a transformat traficul într-un coșmar.

trafic linie tramvai barbu vacarescu bucuresti

Și, ca și cum nu ar fi fost suficient, în luna iulie 2024, lucrările au fost brusc oprite. Motivul? Nimic altceva decât problema veche a banilor. Compania care se ocupă de execuție, Mari-Vila, a notificat Primăria București că nu mai poate continua proiectul din cauza plăților întârziate. În ciuda faptului că 40% din lucrările fizice erau deja realizate, doar 6,5 milioane de lei din valoarea totală de 41,3 milioane fuseseră achitate. Așa că, după ce muncitorii și-au strâns uneltele, am rămas cu un șantier părăsit și o întrebare arzătoare: Când se vor relua lucrările?

Prin august 2024, după o mult așteptată rectificare bugetară, lucrările sunt așteptate să fie reluate. Se pare că a fost nevoie de ceva presiune pentru ca Primăria să deblocheze fondurile necesare. Totuși, există o rază de speranță că, dacă totul merge conform planului, tramvaiele vor putea circula din nou pe Barbu Văcărescu până la sfârșitul anului 2024.

Acum, să vorbim puțin despre nevoia de modernizare a acestei linii de tramvai. Bucureștiul are un sistem de transport public care, dacă ar fi o persoană, ar avea nevoie urgentă de o vacanță la spa. Liniile de tramvai sunt vechi, iar multe dintre ele sunt incompatibile cu noile tramvaie Imperio, moderne și eficiente. Modernizarea acestei linii nu este doar un moft; este o necesitate. Fără aceste lucrări, Bucureștiul ar rămâne blocat într-o eră a transportului public depășit, neputând să integreze noile tehnologii de mobilitate urbană.

Și să nu credeți că astfel de situații sunt unice în București. În marile capitale europene, lucrările de modernizare a infrastructurii aduc adesea haos temporar în trafic. Luați, de exemplu, Berlinul, unde modernizarea unor linii de tramvai a generat mari blocaje și nemulțumiri. Sau Parisul, unde extinderea rețelei de tramvai a paralizat temporar anumite cartiere. Dar, la fel ca în București, aceste lucrări sunt vitale pentru a asigura un transport public de calitate în viitor.

Concluzionând, Bucureștiul are o nevoie urgentă de modernizare a rețelei sale de tramvai, iar lucrările de pe Barbu Văcărescu sunt un pas important în această direcție. Chiar dacă traficul a fost și este încă sever afectat, beneficiile pe termen lung vor fi considerabile. Deocamdată, însă, rămânem cu promisiuni și speranța că, de această dată, lucrările vor fi duse la bun sfârșit. Iar până atunci, șoferii bucureșteni ar trebui să își păstreze calmul și, poate, să ia în considerare opțiuni alternative de transport. La urma urmei, Bucureștiul e un oraș al surprizelor, iar traficul său…cu siguranță nu ne lasă să ne plictisim!

linie tramvai barbu vacarescu

Distribuie:

  • Facebook
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Email

Similare

Din categoria: București Etichete: 2024, Barbu Văcărescu, București, Imperio Arad, Lucrări, Tramvai

Cele mai citite articole

  • Calea Victoriei închisă. Fosta clădire Bancorex intră în renovare
  • Care este ordinea corectă de vizionat filmele din seria Hobbitul și Stăpânul Inelelor
  • Am fost la cine-concertul: Orașul fără evrei și am trăit o lecție de istorie vie
  • Am mâncat un prânz copios la Pescăria lui Matei - Agigea
  • Am retapițat plafonul auto în București. Sfaturi și păreri

Reader Interactions

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Poți susține acest blog cumpărând de pe eMag și Fashion Days prin linkurile de mai jos

eMAG Fashion Days

Filme & Seriale

Filme și seriale originale noi pe Netflix în Ianuarie 2021

Top 15 cele mai bune seriale de urmărit pe HBO Max

Care este ordinea cronologică a filmelor Star Wars?

Pajura – Bucureștii Noi – Dămăroaia

Mâncare tradițională de Paște La Gospodina

Prima pistă pumptrack din Sectorul 1 va fi un dezastru total

În sfârșit vom merge la film în Bucureștii Noi

Ce cărți am mai citit

Bird Box volumul 2 | Malorie de Josh Malerman

Iubindu-l pe Pablo, urându-l pe Escobar de Virginia Vallejo

Viața în sălbăticie de Bear Grylls

Din București

Calea Victoriei închisă. Fosta clădire Bancorex intră în renovare

stalpisori galbeni trafic

Stâlpișori galbeni din trafic: o lecție despre reguli și respect

blocuri false bucuresti

Blocurile false din București – o moștenire ascunsă a comunismului

Investiții și Economii

Bursa, o conferință cu și pentru investitori

Nu lua sfaturi de investiții de la orice tiriplici

Cum am investit în fonduri deschise de investiții

Restaurante, baruri, cafenele și ceainării

Prima mea experiență la Taco Bell

burgeri marios osteria bucuresti

Burgeri delicioși și atmosferă relaxantă – Mario’s Osteria București

Am mancat la 3 restaurante diferite in Bran

Bran: 3 restaurante, 3 experiențe diferite

Discuții

roboti masaj relaxare

Poate un robot să ofere un masaj decent?

Ne-am pierdut umanitatea

Bogdan a făcut azi un grătar fără nici un motiv

Footer

Cafea cu Bogdan, blogul unui bucureștean din Pajura

Recomandări din București – filme, seriale, călătorii. Noutăți și evenimente din Pajura, Bucurestii Noi și Damaroaia.

Scriu cu drag despre cărți și filme, vă recomand cu onestitate produsele care mi-au plăcut. Îmi place să călătoresc românește și sper ca recenziile mele să vă transmită această pasiune.

Am căutat și am început să aplic sfaturi de economisire care funcționează și îmi lasă mai mulți bănuți în buget, cu care pot să investesc, fiind de curând un împătimit al bursei.

Sper să vă placă!

Ne putem auzi oricând la adresa de email din pagina de Contact.

 

Recent

  • Am fost la cine-concertul: Orașul fără evrei și am trăit o lecție de istorie vie
  • Calea Victoriei închisă. Fosta clădire Bancorex intră în renovare
  • O zi la Memorialul Victimelor Comunismului și al Rezistenței
  • Am mers cu Mocănița din Maramureș
  • Stâlpișori galbeni din trafic: o lecție despre reguli și respect

Search

ccbogdan.ro Copyright © 2025

 

Încarc comentariile...