De când mă știu am ales tot timpul mașina și confortul care vine odată cu ea. Cu toate astea am început de câțiva ani să mai merg cu trenul și îmi place. Chiar și după experiența asta neplăcută pe care urmează să o descriu, tot am să aleg trenul, acolo unde se poate. Anul trecut prin luna Mai mergeam cu trenul la Brașov, ca și cum, doar că atunci n-am avut probleme.
Plecarea din București
Anul acesta, pentru drumul de la București la Brașov am luat bilete de la Regio călători. N-am mai mers cu ei până acum. De fapt nu mai mersesem cu nici o altă firmă privată. Trenul arată super mișto, atât la exterior cât și la interior. Vineri când am plecat, în București era o căldură insuportabilă, iar în tren era răcoare. Doar că răcoare s-a consumat.
După ce am plecat din Gara de Nord trenul nu mai băga aer rece. De fapt nu mai băga aer de nici un fel. Doar când încetinea și intram în stație mai băga câte puțin rece. A fost o femeie super revoltată de condițiile proaste cu aerul condiționat și nu a vrut să prezinte bilet. Eu și acum sunt convins că ea nu avea bilet deloc și s-a folosit de situație. O să ne întâlnim cu ea mai târziu în poveste.
După ce am trecut de Ploiești ne cam ajunsese și nouă. Băiatul care verifica biletele a vorbit atât cu conductorul cât și cu colegul din celălalt tren. La noi era efectiv saună, pentru că geamurile erau toate dintr-o bucată, de sus până jos un singur geam. Nu exista nici un fel de gemuleț pe care să-l deschidem ca să avem aer de afară. Curgeau apele pe noi doar stând.
Trenul era format din 4 vagoane. În două dintre ele se putea traversa, dar nu în toate 4. Ca să ajungem în celelalte două trebuia ca trenul să oprească în stație și să mergem pe peron.
Tranziția către ghinion 2.0
A vorbit și dincolo era totul perfect. Aer rece și spațiu liber pentru ca noi să facem tranziția. La Câmpina trenul avea să facă stație, chiar dacă nu era programat, pentru ca noi să schimbăm vagoanele.
Ne mutăm cu toții. Locuri pe scaune suficiente pentru toți și cel mai important – aerul condiționat funcționa, un pic prea bine.
Bătălia de la Posada
Trecem de Comarnic și la o aruncătură de băț de Posada, trenul se oprește. Inițial am crezut că râde conductorul de noi. După 1-2 minute de stat pe loc trenul începe să o ia înapoi. Merge câțiva metri și se oprește. A făcut așa încontinuu timp de vreo 10-15 minute. La un moment dat mă uitam pe geam să văd dacă este distanța mare până jos în caz că o ia de tot la vale, dar pe urmă mi-am amintit că nu aveam ce geamuri să deschidem.
Cum glumeam noi despre trenurile proaste din România vedem pe cineva care aleargă către spatele trenului, de unde am venit noi și teoretic nu se putea traversa. Un prieten glumea că poate era conductorul. La nici 1 minut trece și controlorul. Îl întrebăm ce se întâmplă și ne spune acum s-a dus conductorul să vadă dacă merge locomotiva din spate.
Stă ce stăm și între timp vedem pe linia 2, care teoretic este contra sens, cum un tren de la CFR ne depășește. Într-un final trenul merge înapoi spre Comarnic și coborâm.
Ce variantă să alegem în continuare
Dacă bătălia de la Posada am pierdut-o, oare aveam să pierdem și războiul? Noi aveam 3 variante: să vină un prieten să ne ia cu mașina de la Brașov, să luăm un tren de la CFR sau să așteptăm un alt tren tot de la Regio Călători care venea de la Mangalia și urma să facă stația doar ca să ne ia și pe noi, pentru că mergea tot la Brașov.
Noi eram cât de cât norocoși că ne permiteam toate variantele astea, însă alții aveau una singură – trenul de la Mangalia. Ne-am gândit că nu merită să riscăm tot cu ei. Problema era că aveam puțin timp la dispoziție și dacă alegeam trenul de Mangalia, îl pierdeam pe cel de la CFR care venea mai devreme.
Am ales trenul de CFR. Am luat bilete online după ce ne-am urcat în tren. Problema ăstuia era că mergea extrem de încet și oprea în fiecare stație. Măcar așa am auzit și noi de Poiana Țapului. După câteva minute de mers, problemele de mai sus erau pistol cu apă, prin comparație cu șuvoaiele de apă care curgeau în trenul ăsta.
Trenul ăsta era mare și avea chiar și etaj. Nu știu cum se face, dar am nimerit tot lângă femeia guralivă. Nu a cumpărat bilete și i-a spus controlorului că nu-i vina ei că este acolo, este vina celor de la Regio. Pentru că dacă trenul nu se strica ea nu s-ar fi aflat acolo. Și că dacă vrea ca ea să plătească bilet în trenul de la CFR, controlorul să le ceară diferența celor de la Regio.
Din păcate, o altă călătoare pierduse legătura cu Sibiul.
Dar hey, am supraviețuit să spunem și povestea, nu? Doar că nu s-a terminat totul aici.
Cu trenul de la Brașov la Sinaia și iar Brașov
Așa cum v-am povestit și în articolul de ieri, unul dintre obiectivele pentru acest weekend a fost Salonul de eleganță de la Sinaia. Trezitul târziu și cafeluța de dimineață ne-a dirijat către un anumit tren, de data asta de la Astra Trans Carpatic. Arată oarecum la fel pe la exterior, însă mult mai elegant și spațios la interior.
Totul a decurs conform planului și fără probleme. Tot de la Astra am luat și la întoarcere și din nou, fără probleme. Pentru o zi chiar am crezut că am scăpat de ghinioane.
Un mic detaliu care ne-a făcut pielea de găină a fost când am intrat în gară la Sinaia cu doar câteva minute înainte să vină trenul spre Brașov. În graba noastră am văzut pe panoul cu informații că un tren de la CFR avea doar 600 de minute întârziere. BRrrrr.
Brașov – București cu trenul Astra
Așa s-a nimerit și acum cu ora, trenul de la firma Astra a fost cea mai bună alegere. Sincer, după toate întâmplările de mai sus, chiar îmi doream să mergem cu Astra. Mult mai scump, dar se vedea diferența, de la controlori, la confort, viteza trenului și chiar călători.
Doar că și de data asta erau probleme cu aerul condiționat și nici aici nu aveam geamuri pe care să le deschidem. Aveam așa un deja-vu de nu vă imaginați.
Diferența imensă a fost că, și cel mai important detaliu – am ajuns la București conform orei programate, cu același tren. Iar căldura nu era la fel de mare precum în trenul de la Regio de vineri. Ceva aer rece cred că băga, dar nu suficient. Oricum, aveam varianta să trecem într-un vagon din spate, fără să fim nevoiți să ieșim afară. Acolo ac-ul funcționa fără probleme, ba cred că era un pic prea rece.
Chiar am fost să vedem cum este și ni s-a părut mult prea rece ca să stăm acolo două ore, cât mai aveam noi până la București.
Așa că problema deși a fost minoră, ne-a dat ceva emoții cu gândul că iar ne așteaptă probleme. Am stat tot drumul ca pe ace. Ba nu, mint. Aproape că am reușit să dorm ca un bebeluș cu căștile în ureche și muzica la maxim, după ce am scris articolul de ieri pe telefon.
Prețuri bilete tren privat Regio, CFR și Astra
- pentru drumul de la București la Brașov cu Regio, un bilet a costat 29 lei (chiar dacă n-am mai ajuns cu ei la destinație)
- pentru drumul cu trenul de la CFR din Comarnic și până la Brașov, un bilet a costat în jur de 11 lei (cu tot cu apa care curgea în tren)
- de la Brașov la Sinaia cu trenul de la Astra, un bilet a costat 21 lei
- un bilet cu trenul Astra de la Brașov la București a costat 59 lei.
Marius a zis
Meh, cu Regio si Transferoviar sunt probleme mari de fiecare data pentru ca, desi privati, au niste mizerii de trenuri.
Daca mergi cu IR sau IC povestea este diferita. Ai aer, ai tot ce iti trebuie, in 99% din cazuri. E si mai scump, dar deh…
O solutie ar fi Softrans, dar nu mereu ai ore bune pentru el.