Bine, doar o porțiune din noua Autostrada A0 a fost dată în folosință în partea de Nord, dar este infinit mai bine decât vechea Centură București.
Zilele trecute am plecat cu mașina de la Aeroportul Otopeni și trebuia să ajung undeva prin Titan – Balta Albă. Mă uit pe Waze și aveam 3 variante de traseu: două prin oraș, iar cea mai rapidă, pe Autostrada de Centură București A0 și pe urmă intram pe A3. Acest ultim traseu se prezenta a fi cu 17 minute mai rapid decât celelalte două.
Gândiți-vă puțin așa: Bucureștiul este încă liber și diferența era de doar 17 minute. Păi când revin bucureștenii acasă și fiecare stradă va fi ticsită de mașini diferența va fi mult mai mare, pentru că pe autostradă se va circula la fel, cu peste 100 km.
De fiecare dată când mergeam pe DN1 și treceam prin zona lucrărilor vedeam oameni și utilaje care lucrau. Ziua, noaptea și chiar în weekend. Inițial nu înțelegeam de ce sunt două poduri.
Unul este A0 care își va continua drumul înconjurând Bucureștiul (momentan închisă pentru că încă se lucrează). Iar celălalt, ceva mai mic este pentru urcare și coborâre, în funcție de direcție. Eu am urcat pe primul pod mai mic dinspre București și am intrat foarte ușor pe A0. Am mers doar o porțiune, dar suficient pentru a intra pe A3 și apoi am continuat drumul. Dacă o luam pe oricare dintre celelalte variante: centura veche sau Băneasa/Pipera, sunt absolut sigur că mi-ar fi luat mai mult. La centura veche, pentru a intra pe A3, trebuie învârtit prin sensuri giratorii și bretele de te plictisești.
Drumul a fost bun, fără defecte vizuale. Noaptea nu știu cum este ca vizibilitate, dar nu-mi imaginez să existe probleme. Când va fi dată toată Autostrada de Centură A0 București în folosință, sper ca șoferii să o folosească chiar dacă distanța este mai lungă, dar timpul câștigat ar trebui să fie mai mare. Plus că în felul acesta vor exista mai puține mașini în oraș care sunt doar în tranzit.
recomandarea zilei a zis
la cum sunt drumurile si traficul la noi, si un km de drum drept ne face bine :))