Mă pregăteam să zic că au trecut mulți ani de la ultima modernizare a gării. Bine, nu aș fi greșit. Chiar au trecut, doar că de la inaugurare, din 1872, prima și ultima modernizare.
Însă fiți fără griji, totul are o limită. După 150 de ani de așteptare vine și modernizarea clădirii. Clădirilor, de fapt, pentru că Gara de Nord din București este împărțită în mai multe corpuri de clădiri.
Modernizarea Gării de Nord, o provocare pentru constructorii români
Știu că pare a șlagăr de pe vremea când Gara de Nord a fost construită, dar în realitate este titlul comunicatului de presă dat de CFR în urma anunțului de viitoarea posibilă modernizare. Da, știu. Amuzant, nu?
Pentru că încă nu a fost semnat contractul. Există un număr de zile în care se pot depune contestații. Contestații care pot amâna cu ani buni începerea lucrărilor de modernizare.
Uite cum statul reușește să facă din această modernizare un eveniment de parcă ar fi inventat roata. 150 de ani, dar la privat, magazine, transport de persoane, clădiri de birouuri și orice alt domeniu de activitate este controlat și verificat la virgulă, iar dacă ceva este în neregulă, amenzi sau chiar închiderea activității.
Clădire veche de 150 de ani prin care vezi cerul, miroase a urină, pereți reparați în paint, spațiu prin care mii de oameni trec zilnic, nici o problemă, continuați vă rog.
Statul trebuie să fie exemplu, dar din păcate și noi, oamenii de rând am devenit cam pasivi și uităm repede, iar când avem puterea de a face ceva printr-un vot spunem că nu ai cu cine.
Mai multe articole în legătură cu CFR
- Am mers cu troleibuzul până la gară și cu trenul până la Brașov
- Experiențe neplăcute cu trenul pe ruta București Brașov
Etapa I de modernizare a gării
Conform comunicatului de presă și dacă nimic nu se mai întâmplă, lucrările de modernizare ar trebui să fie:
- modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
- modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
- reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
- crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
- regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
- asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
- sisteme noi de ventilație/încălzire
- modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
- modernizarea Sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.
Abonează-te ca să rămâi la curent cu cele mai noi articole

Lasă un răspuns